اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| از تعمیر رایگان کولر محرومان تا اقدامِ ارزنده معلمان یک مدرسه

با آغاز رزمایش «کمک مومنانه» در تهران و 14 استان کشور، جلوه‌های زیبایی از خودگذشتگی و ایثار در سراسر استانها به چشم می‌خورد؛ این روزها بسته‌های غذایی ردیف به ردیف صف کشیده‌ا‌ند تا گره‌گشایی هر چند کوچک برای سفره‌های خالی و آبرومند باشند.

کمک مؤمنانه| از تعمیر رایگان کولر محرومان تا اقدامِ ارزنده معلمان یک مدرسه

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| امروز همزمان با چهاردهمین روز اجرای فاز نخست رزمایش «کمک مومنانه» و روزهای ابتدایی اجرای این طرح غرورآفرین در تهران و 14 استان کشور، بسته‌های معیشتی ردیف به ردیف صف کشیدند تا گره‌گشایی هر چند کوچک برای  سفره‌های خالی و آبرومند باشند.

در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت، رزمایشی با عنوان «کمک مومنانه» جان گرفت تا حماسه‌ای دیگر با دشت‌های بخشنده و مهربان مردم در تاریخ ایران زمین رقم بخورد.

فاز نخست سراسری «کمک مومنانه» از روز شنبه (۲۳ فروردین) با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد و مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد شد.

براساس گزارش‌های خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور، با آغاز رسمی رزمایش «کمک مومنانه» جلوه‌های زیبایی از خودگذشتگی و ایثار در سراسر استانهای کشور به چشم می‌خورد. علاوه بر بسیج و سپاه که محکم و مقتدرانه پای اجرای رزمایش همدلی ایستاده‌اند، مردم و نهادهای دیگری از جمله کمیته امداد، بهزیستی، استانداری، ورزشکاران، فرهنگیان دانشجویان، دانش‌آموزان و...  نیز برای کمک مومنانه به میدان آمده‌اند.

 

 اهدای کمک‌های مومنانه دربشاگرد توسط سردار تنگسیری 

 سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، ظهر امروز با حضور در روستاهای دورافتاده منطقه تومان احمد و گاوکش از توابع بشاگرد استان هرمزگان، بخشی از کمک‌های مومنانه را تقدیم مردم این روستاها کرد.

 

سردار تنگسیری همچنین دیداری نیز با مردم باسخاوت و پر مهر این منطقه داشت.

طلبه‌ای که خانوادگی آستین همت بالا زده است

مسؤول بسیج طلاب وروحانیون زاهدان که برای کاهش آسیب های ناشی از کرونا خانوادگی آستین همت بالا زده است، می‌گوید: در قالب رزمایش مومنانه 500 بسته معیشتی در میان افراد محروم زاهدان تقسیم کردند و همسر و خواهرش در کار تولید ماسک و توزیع بسته های بین نیازمندان فعال هستند.

 

حجت الاسلام مهدی کوچکزایی اظهار کرد: به منظور کمک به کادر درمانی مرکز بهداشت گروههای جهادی بسیج طلاب اماکن مذهبی تشیع و تسنن زاهدان را به مدت یک هفته ضدعفونی می‌کنند که از هفته قبل شروع و تاکنون بیش از 150 اماکن مذهبی ضدعفونی شدند.

 

وی ادامه داد: سازمان دهی گروه جهادی در روستاها بود که 70 روستای پر جمعیت توسط طلاب جهادی ضدعفونی شده و 200 بسته معیشتی و بهداشتی نیز در میان مردم محروم این مناطق توزیع شده است.

خواهر او نیز در زابل علاوه بر تولید ماسک کمک های خیران را در بین محرومان توزیع می کند.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در خوزستان 

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز ۲۱ فروردین مبنی بر حمایت از برخی قشرهای ضعیف که زندگی شان با سختی در حال گذران است؛ رزمایش " کمک مومنانه" پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در خوزستان برگزار شد. در این رزمایش به همت بسیجیان ، مردم نوع دوست و خیرین ۵۰ هزار بسته معیشتی در خوزستان توزیع می شود.(جزییات بیشتر اینجا)

 

رزمایش مومنانه به سبک هیات فاطمیون بندرماهشهر

مرکز نیکوکاری کریم آل طه(ع) با بر عهده گرفتن اقدامات جهادی هیات فاطمیون بندرماهشهر، پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلی کمک مومنانه را با نام مواسات علوی طی 4 گام آغاز کرد.

مسئول واحد تبلیغات مرکز نیکوکاری کریم آل طه (ع)در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرماهشهربا تشریح هر یک از مراحل این رزمایش پرداخت و اظهار داشت: در مرحله  اول این رزمایش با فراخوان خیرین و موسسات همکار خود ، ۵۰۰ بسته ی غذایی حمایتی به ارزش تقریبی هر کدام  ۲میلیون ریال را بین خانواده ی مستضعف و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شد.

وی در ادامه به 2 مرحله پایانی این رزمایش اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای این

تعدادی از جوانان اهوازی در قالب گروه جهادی به روستای قلعه چنان در جنوب شرق اهواز و در کنار شرکت صنایع فولاد خوزستان رفتند و کولرهای مردم را در این منطقه محروم به رایگان تعمیر و سرویس کردند

رزمایش،  گام سوم در سالروز میلاد کریم آل طه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، با  توزیع ۵۰۰ بسته سلامت میان نیازمندان و هدایایی به رسم گرگیعان آغاز خواهد شد، البته این پایان کار مرکز نیکوکاری کریم آل طه هیات فاطمیون نخواهد بود و با تهیه و توزیع پوشاک،  در ایجاد عید فطری با طعم همدلی و مهربانی و اجرای گام چهارم خود، پایان لبیک به فرمان امام قائد خود در ماه مبارک را اعلام خواهد کرد.

تعمیر و سرویس رایگان کولر مردم در مناطق محروم

تعدادی از جوانان اهوازی در قالب گروه جهادی به روستای قلعه چنان در جنوب شرق اهواز و در کنار شرکت صنایع فولاد خوزستان رفتند و کولرهای مردم را در این منطقه محروم به رایگان تعمیر و سرویس کردند.

 

 


آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در سرخه 

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» با تلاش نیروهای مردمی، بسیج و سپاه و برخی دستگاه‌های حمایتی در شهرستان سرخه آغاز شد.

 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه صبح امروز در جلسه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان سرخه اظهار کرد: دستگاه‌های دخیل در رزمایش کمک مؤمنانه شامل کمیته امداد، هلال‌احمر، بهزیستی و سایر ادارات هستند و در کنار آن ظرفیت‌های دیگر همچون ستادهای مردمی که از ابتدای کار در شهرستان سرخه فعالیت خوبی داشتند همچون هیأت‌های مذهبی، مساجد، خیران و صنوف وارد میدان خواهند شد.

سرهنگ مرتضی عبداللهی افزود: در این رزمایش، در نظر داریم تا با توجه به ظرفیت‌هایی که ایجاد شده است، در گام نخست افراد آسیب‌دیده در حوزه‌های مختلف را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: در گام دوم در نظر است تا ظرفیت‌های مردمی را به کمک ظرفیت‌های دولتی آورده و بتوانیم به نحوی بایسته به افراد آسیب‌دیده خدمت‌رسانی کنیم.

فعالیت ۵ هزار گروه جهادی برای مبارزه با بیماری کرونا در زنجان

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا 4 هزار و 991 گروه جهادی برای مقابله با این بیماری فعالیت کرده‌ است.

فرهاد امندی گفت: این رزمایش در سه مرحله در حال انجام هست و مرحله نخست در روزهای 4 و 5 اردیبهشت قبل از ماه رمضان، مرحله دوم همزمان با شب و روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و مرحله سوم رزمایش در عید سعید فطر اجرا می‌شود.

 

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه در تهیه سبدهای معیشتی و بهداشتی خیرین بیش از 17میلیارد ریال کمک کردند، اضافه کرد: تعداد بسته‌های معیشتی تهیه و توزیع شده بین محرومان از محل این کمک‌ها 48 هزار بسته بوده است.

شناسایی ۳۰ هزار نیازمند در زنجان

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:  پس از جلسات هماهنگی در سپاه استان، رزمایش کمک مومنانه در استان زنجان از 23 فروردین با رمز یا صاحب الزمان (عج) به منظور شناسایی افراد کم بضاعت و کم برخوردار آغاز شد.

سید شمس الدین موسوی با بیان اینکه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج استان تا کنون 30 هزار خانوار نیازمند را شناسایی کرده‌اند، تصریح کرد: خانواده‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند شناسایی و بسته‌های معیشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات در بین این افراد توزیع می‌شود.

 

 


موسوی از توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش مومنانه، طی سه مرحله در استان خبر داد و بیان کرد: در مرحله نخست بیش از ۳هزار بسته معیشتی برای توزیع میان نیازمندان توسط خیرینی نظیر شرکت ایران ترانسفو و بسیجیان تهیه شده است.

 

 

کمک مؤمنانه معلمان یک دبیرستان بجنوردی به نیازمندان

جمعی از معلمان خیر دبیرستان عصمت شهرستان بجنورد، در اقدامی مؤمنانه بین خانواده دانش آموزان کم‌بضاعت بسته‌های غذایی توزیع کردند.

در آستانه ماه مبارک رمضان برخی از پرسنل و معلمان مدارس شهرستان بجنورد در راستای حمایت از خانواده‌های دانش آموزان کم‌بضاعت بسته‌های مواد غذایی به ارزش ۴۰ حدود میلیون ریال توزیع کردند.

این کمک مؤمنانه در راستای کمک به خانواده‌هایی بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا و

در ایامی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند معلمان بجنورد در کنار آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی در فعالیت‌های خیرانه چون تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین بسته‌های غذایی برای مناطق محروم و حاشیه شهر مشارکت داشتند

تعطیلی کسب‌وکار درآمدی نداشته‌اند.

بسته غذایی تدارک دیده‌شده توسط فرهنگیان، شامل برنج، قند و شکر، گوشت مرغ، ماکارونی، حبوبات، چای، رب، نمک و همچنین اقلام بهداشتی از جمله ماسک بود.

گفتنی است در ایامی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند معلمان شهرستان بجنورد در کنار آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی در فعالیت‌های خیرانه چون تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین بسته‌های غذایی برای مناطق محروم و حاشیه شهر مشارکت داشتند.

 

توزیع ۵۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان در قرچک

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک گفت: در مرحله اول رزمایش مومنانه ۵۵۰۰ بسته معیشتی در شهرستان قرچک توزیع خواهد شد و در مرحله دوم آن نیز ۴۵۰۰ بسته تهیه و  توزیع می‌شود.

علی اصغر شهیری گفت: ۲۵ راس گوسفند در سطح شهرستان قرچک جمع آوری شده و بعد از کشتار بسته بندی و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

 

کارمندان مازندرانی هم پای کار رزمایش مومنانه آمدند

مسؤول سازمان بسیج ادارات سپاه کربلا از کمک ۲۶۰ میلیون ریالی شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبر داد و گفت: ادارات مازندران با قوت درحال  تهیه بسته‌های حمایتی برای نیازمندان هستند.

علی نجفی  در ادامه از مشارکت ادارات مازندران در رزمایش کمک مومنانه خبر داد و اعلام کرد: اداره برق منطقه‌ای مازندران ۱۷۵ میلیون ریال برای تهیه اقلام معیشتی اهدا کرد.

 

توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در بابل

مرتضی رمضانی فرمانده بسیج بابل با اشاره به  فرمان رهبر معظم انقلاب تحت عنوان رزمایش سراسری کمک مومنانه، گفت: سپاه بابل با حضور امام‌جمعه، فرماندار، کمیته امداد و خیران ستاد کمک مومنانه را تشکیل داد.
وی از آمادگی ۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج در رزمایش مومنانه خبر داد و گفت: ۲۵ هزار بسته معیشتی تهیه و بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

 

فرمانده سپاه بابل بیان کرد: مرحله اول رزمایش اول ماه مبارک رمضان و دو مرحله دیگر رزمایش در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و  روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

همکاری 37 هزار نفر برای مقابله با کرونا با سپاه زنجان

فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۷ هزار و ۶۷ نفر برای مبارزه با بیماری کرونا با سپاه ناحیه زنجان همکاری داشتند.

محسن سهندی با اشاره به اینکه تاکنون 22 هزار و 148 بسته غذایی در زنجان توزیع شده است، بیان کرد: ۳۸هزار و 319 بسته بهداشتی نیز در این مدت در شهرستان زنجان توزیع شده است.

توزیع ۱۲۰هزار بسته برای نیازمندان بوشهری

امام جمعه بوشهر با قدردانی از همکاری مردم، نهادها و دستگاه‌ها در رسیدگی به نیازمندان گفت: کمک‌های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان برای بیش از ۱۲۰ هزار خانوار نیازمند استان بوشهر تدارک دیده شده است.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری فزود: در استان بوشهر با تلاش‌های همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هیئت‌های مذهبی، مساجد، خیریه‌ها، روحانیت و ائمه جمعه حماسه‌ای بی‌نظیر با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی آفریده شده است.

 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به افراد آسیب‌دیده معیشتی از کرونا در استان بوشهر بیان کرد: در این رابطه از همان ابتدای ویروس کرونا کارهای مهمی انجام شد و تاکنون بیش

در بوشهر در کنار حمایت‌های معیشتی، کارت‌های هدیه برای برخی بدهکاران تهیه شده است. در آغاز رزمایش نیز کمک مومنانه 30 هزار بسته حمایتی به  خانواده‌‌های نیازمند و آسیب دیده ارائه می‌شود

از 60 هزار بسته معیشتی و حمایتی به افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در کنار این حمایت‌ها کارت‌های هدیه برای برخی مردم بدهکار استان اعطا شد به آغاز رزمایش کمک مومنانه پرداخت و گفت: در آغاز رزمایش کمک مومنانه 30 هزار بسته حمایتی به  خانواده‌‌های نیازمند و آسیب دیده ارائه می‌شود.

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان اسلامشهر

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر گفت: در راستای اجرای رزمایش همدلی مومنانه بیش از ۷ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان اسلامشهر تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

در اسلامشهر در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیش از هفت هزار بسته معیشتی تهیه و در میان نیازمندان در قالب رزمایش همدلی مومنانه توزیع می‌شود، که مرحله نخست این رزمایش امروز آغاز و مرحله بعدی آن نیز در سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به اجرا در خواهد آمد

سرهنگ هادی ایلکا  تاکید کرد: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارگان‌ها و با شناسایی افراد نیازمند، کمک‌ها به دو صورت نقدی و بسته‌های معیشتی در اقصی نقاط شهرستان و از طریق حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و معتمدین محلی توزیع و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته و یا به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

وی با اشاره به تهیه و توزیع بسته های معیشتی، گفت: همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،بیش از هفت هزار بسته معیشتی تهیه و در میان نیازمندان در قالب رزمایش همدلی مومنانه توزیع می‌شود، که مرحله نخست این رزمایش امروز آغاز و مرحله بعدی آن نیز در سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به اجرا در خواهد آمد، تا مردم و خیرین نتیجه کار خودشان را مشاهده کنند.

 آغاز رزمایش همدلی و مواسات در ریگان

فرمانده سپاه ریگان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اولین مرحله رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان ریگان آغاز شد.

 

 مصطفی دهقانیان عنوان داشت: در مرحله اول این رزمایش۳۰۰ بسته معیشتی کامل و 50تخته پتو و۳۰۰ کیسه آرد تهیه و در اختیار افرادی که در بحث کرونا آسیب دیدند و افراد مستضعف قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری مردم و مسئولان در سه مرحله از امروز و دو مرحله دیگر در ماه رمضان انجام می‌شود، متذکر شد: مرحله اول این رزمایش در روستاهای محروم شهرستان امروز به اتمام رسید.

برگزاری رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه مازندران در ماه رمضان

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان در مازندران گفت: در راستای عمل به منویات رهبری ستادهای استانی و شهرستانی " همت جوانانه، کمک مومنانه"  توسط این  اداره  در مازندران تشکیل شد.

محمدرضا ییلاقی تصریح کرد: این رزمایش با تمام ظرفیت‌های موجود این اداره کل و با محوریت جوانان استان در قالب سازمان‌های مردم نهاد جوانان، کلیه ارکان هیأت های ورزشی، بسیج ورزشکاران، مجمع خیرین، قرارگاه‌های جهادی، جوانان، پیشکسوتان و سایر در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

 

این مسؤول بیان کرد: این ستادها تا نیمه رمضان نسبت به جمع‌آوری اقلام مورد نیاز که شامل؛ روغن، برنج، خاروبار مصرفی، کنسرو و مرغ و گوشت است، اقدام خواهند کرد و سبدهای کالایی آماده شده از روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نیازمندان اهداء خواهد شد.

توزیع هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی رزمایش کمک مومنانه در آمل

فرمانده بسیج ناحیه آمل گفت: اولین مرحله بسته‌های معیشتی خانوارهای آسیب دیده کرونا در اجرای  رزمایش کمک مومنانه سپاه ناحیه آمل در شب اول ماه مبارک رمضان آماده و توزیع شد.

سرهنگ جابر عسگری اظهار کرد: شامگاه پنجشنبه با تلاش سپاه ناحیه آمل پس از منویات مقام معظم رهبری بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، اولین مرحله بسته‌های معیشتی به تعداد هزار و ۳۰۰ بسته آماده و بین خانواده‌های آسیب دیده بیماری کرونا در آستانه اول ماه مبارک رمضان توزیع شد.

وی اعلام کرد: مرحله اول آن قبل از اجرای این رزمایش حدود ۸ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی آماده و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در اجرای این رزمایش حدود ۱۰ هزار بسته به ارزش ۱۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان آماده شد، افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه حدود ۶ هزار و ۷۰۰ بسته را در دست توزیع داریم.

 

 

توزیع 50 هزار بسته معیشتی در البرز

 نخستین مرحله رزمایش مؤمنانه عصر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، فرمانده سپاه البرز و فرمانده انتظامی استان با رمز «یا امام حسن مجتبی (ع)» در مصلی کرج برگزار شد.

در این همایش که با مشارکت همه بخش‌های نظامی و انتظامی، خیرین، اصناف دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، سازمانهای مردم نهاد کرج برگزار شد، 50هزار بسته غذایی در راستای فرمایشات رهبری بین مردم و اقشارکم برخوردار و آسیب پذیر توزیع می‌شود.

 

 

 توزیع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در رزمایش مؤمنانه نوشهر

فرمانده بسیج ناحیه نوشهر گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان ،۲ هزار و ۷۳۵ بسته معیشتی در قالب رزمایش مؤمنانه بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد و مرحله دوم توزیع در نیمه ماه مبارک انجام خواهد شد.

 

سرهنگ حسین‌ جناسمی صبح امروز در رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه این شهرستان با اشاره به اینکه شما بسیجیان در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی حماسه آفریدید، اظهار کرد: در این رزمایش تعداد ۲ هزار و ۷۳۵ بسته معیشتی هر کدام به ارزش حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به دست نیازمندان واقعی از طریق رزمایش کمک مؤمنانه خواهد رسید.

 توزیع 10 هزار بسته معیشتی در  فردیس

امروز بسته های معیشتی در جایگاه نمازگزاران صف به صف پشت هم قرار گرفتند تا این بار نماز عشق درگرفتن دست همنوعان جلوه گر شود تا  شاید لبخندی به مهر بر لب محرومان و همان ها که آبرویشان گرانترین سرمایه زندگی شان و این روزها سفره خالی مهمان خانه هایشان است؛ بنشیند.

 

 

رزمایش مساوات، همدلی و کمک مؤمنانه همزمان با دیگر شهرهای استان البرز با تهیه و توزیع ٨۵٠ بسته معیشتی و با حضور جمعی از مسئولان عصر امروز در مصلای امام خمینی آغاز شد. 

به گفته فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان فردیس تا پایان ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع 10 هزار بسته غذایی و بهداشتی در چندین مرحله اجرا خواهد شد.

طعم شیرین همدلی مومنانه در بستان‌آباد

 

 

 در گام اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه بستان‌آباد، بیش از یک‌هزار و 200 بسته کمک معیشتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان بستان‌آباد توزیع خواهد شد.

 

در راستای کمک‌های مومنانه مردم شهرستان بستان‌آباد، جامعه ورزشی این شهرستان نیز با اقلام ماکارونی، روغن مایع و شکر به ارزش بیش از ۶۰ میلیون ریال و اهدای آن به ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان به یاری خانواده‌های مستمند شتافتند.

 

 

آغاز رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در مهریز

امام جمعه مهریز از برگزاری مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه با توزیع یک هزار بسته معیشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: این رزمایش به مدت ۴۵ روز تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینیگفت: این بسته های معیشتی و بهداشتی توسط ناحیه مقاومت سپاه، هیئت امنای مساجد، تکایا و حسینیه ها، موسسه های خیریه و مسئولین اجرایی تهیه شده است.

 

وی هم چنین ادامه داد: اولین مرحله رزمایش مواسات در محل مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد و در این مکان، بسته های غذایی بسته بندی شد.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول